Explore Content

Print ISSN 1598-060X|Online ISSN 2734-0090

home
Vol.26No.32025
한국수어 학습 교재에 나타난 농문화 분석 연구 An Analysis of Deaf Culture in Korean Sign Language Learning Textbooks
학령기 언어장애아동을 대상으로 한 구조기반 담화중재 단일대상연구 메타분석 및 질적지표 분석 A Meta-Analysis and Quality Indicator Review of Single-Case Studies on Structure-Based Discourse Interventions for School-Aged Children with Language Disorders
학교 차원의 긍정적 행동지원 단계별 중요도 및 수행도에 대한 특수교사와 일반교사의 인식 Perceptions of Teachers on the Importance and Performance of Tiered Implementation of School-Wide Positive Behavioral Interventions and Supports(SW-PBIS)
특수학급 교사의 교수몰입 척도 개발 Development of the Teaching Immersion Scale for Special Class Teachers
수어문학 VV워크숍에 참여한 청인의 농인 인식 전환과 사회적 사례 반응 탐색 Perceptual Shifts of Hearing Participants in a Visual Vernacular Workshop and Their Responses to Deaf-Related Social Issues
발달장애 성인과의 성 관련 상담에 대한 서비스 제공자의 인식 Service Providers’ Perspectives on Communication about Sexuality with Individuals with Developmental Disabilities
국내 발달장애 학생 대상 쓰기 중재 연구 동향 및 질적 지표 분석: CEC 질적 지표를 활용하여 Analysis of Writing Intervention Researches for Students with Developmental Disabilities: Using CEC Quality Indicators
협력교수에 대한 예비특수교사의 인식: 개념도 연구 Pre-service Special Education Teachers’ Perceptions of Co-Teaching: A Concept Mapping Study
발달장애 아동 및 청소년 대상 인공지능 활용 중재 관련 국내외 실험연구 고찰 A Review of Domestic and International Experimental Studies on AI-Based Interventions for Children and Adolescents with Developmental Disabilities
전공과에 재학 중인 성인 발달장애 학생의 일상생활 지도 경험에 대한 저경력 특수교사의 자문화기술지 Autoethnography of a Novice Special Education Teacher's Experience in Teaching Daily Living Skills to Adult Students with Developmental Disabilities Enrolled in a Special School Majoring Course
발달장애대학생 지원체계에 대한 질적 탐색: 현황과 개선 방안 요구를 중심으로 A Qualitative Exploration of Support Systems for College Students with Developmental Disabilities: Focusing on Current Status and Improvement Needs